zaterdag 28 juli 2012

Twee kleine knutselprojectjes

Pas geleden kwam ik bij de kringloopwinkel een leuk hor tegen. Je weet wel, zo'n ding dat oude omaatjes voor het raam hebben staan. Hij was donker en bruin, maar ik zag dat ie potentie had!
Thuisgekomen heb ik eerst het gaas eruit gesloopt. Best een klusje want het zat goed vast met speciale spijkers en die wilden er niet zomaar uit.
Ik heb uiteindelijk het gaas er met grof geweld uitgetrokken (ben nogal ongeduldig, hihi). Het gaas heb ik vervolgens bewaard als patroon voor het stofje dat ik later in het hor wilde maken.
Maar eerst heb ik het lelijke donkere hout mooi wit geschilderd. Daar knapte m'n horretje al mooi van op!
Vervolgens dus een mooi stofje op maat geknipt en in het hor gelijmd.
Weg donkerbruin oud oma hor, hallo mooi lieflijk licht horretje :-)



Oh ja en voor ik het vergeet, zo zag ie eruit toen ik hem kocht


Op naar m'n tweede knutselprojectje.
Ik hou van risotto, maar drink geen alcohol. Mijn favo risottorecept vraagt echter wel om een flinke scheut witte wijn en daarom koop ik altijd van die eenpersoonsflesjes. Vind het zo zonde als ik een grote fles koop en vervolgens meer dan de helft weg moet gooien.
Pas kwam ik bij de slijter hele mooie kleine flesjes droge witte wijn tegen. Perfect voor m'n risotto, maar ook voor een creatieve uitspatting!

Dus toen ik de risotto achter m'n kiezen had en het flesje leeg was ging ik aan de slag.
Ik had nog wat verf over van het pillowframe dat ik pas gemaakt had en wilde het flesje en diezelfde mooie mintgroene kleur schilderen.
Na het schilderen heb ik nog een paar leuke lintjes om het halsje geknoopt en klaar is mijn mooie pastel flesje.
Ik ga hem puur ter decoratie gebruiken, want ik vrees dat de verf een afwasbeurt niet overleeft.

Een voor en na foto

In het glas zit een soort medaillon gedrukt. Dat maakt dit flesje toch net even wat specialer dan de standaard wijnflesjes.



Benieuwd wat jullie ervan vinden!










10 opmerkingen:

  1. Je raamhor is erg leuk Anne, zo is het oma hor in eens een modern hor geworden.
    Leuk om flesjes op deze manier een nieuwe look te geven...twee keer plezier, eerst de lekkere wijn en dan de fles:)

    Lieve groet en fijn weekend,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel! altijd leuk om mensen te inspireren :-)

      liefs
      Anne

      Verwijderen
  2. Heey anne,

    Wat heb je toch een leuke ideetjea.
    Nu wil ik ze ook. Ga zeker van de week snuffe bij de kringlop.

    Groetjes Pieternel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de kringloop is fantastisch! hopen dat je iets leuks tegenkomt, maar kan eigenlijk niet anders. Ze hebben altijd wel iets

      groetjes,
      Anne

      Verwijderen
  3. Hoi Anne,

    Het flesje ziet er super uit!! Ga van de week meteen kijken!!! Het je het met gewone verf geverfd?

    Groet, Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je! :-)
      Ik heb het met muurverf gedaan, haha
      was het enige wat ik nog had staan nu
      denk ik probeer het gewoon en het ging super!

      groetjes,
      Anne

      Verwijderen
  4. mooi zeg, Anne! Vooral de fles! Bedankt voor de inspiratie.
    liefs,
    Karin Joan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook leuk om jou eens te inspireren ipv andersom ;-)

      liefs
      Anne

      Verwijderen
  5. Hoi, ik zie dat bij jou de volgers ook een foutmelding geeft.....heb ik ook last van, dus er maar uit gegooid. (weet niet hoe ik dit weer goed kan krijgen...)
    Leuk hoor, je horretje en decoflesje!
    groetjes Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. verschrikkelijk dat gedoe met die volgers
      Geen idee hoe ik het op moet lossen, behalve met de work around die ik er nu boven heb gezet

      hopelijk komt google snel met een oplossing!

      groetjes,
      Anne

      Verwijderen

Ik vind het altijd leuk om reacties te krijgen op mijn berichtjes. Schroom dus niet om iets achter te laten!