maandag 23 april 2012

Glas in lood

Ik zou een moord doen voor een jaren 30 woning met glas in lood ramen, en suite deuren incl ingebouwde boekenkast en een robuuste houten vloer met visgraatmotief. Maar helaas, we wonen op dit moment in een ‘recht toe recht aan’ appartement, dus vooralsnog blijft het alleen bij dromen.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik die jaren 30 sfeer niet zelf in huis kan halen!

Ik stoorde me al een hele tijd aan ons zijraampje met lelijk brandwerend glas incl gevangenisachtig kippengaas. Maar helaas, eruit halen is geen optie, want dan krijgen we de VVE op ons dak.
Dus wilde ik het raam opleuken door er een mooi oud glas in lood raam voor te zetten.
Via een speurtocht op internet vond ik uiteindelijk twee prachtige oude ramen incl kozijnen en origineel hang en sluitwerk. Ik was op slag verliefd! Ik hoefde zelfs niet met de kwast aan de slag, want de kozijnen hadden al mijn favoriete kleur pastelroze.
Een van de ramen staat nu dus voor mijn lelijke zijraampje en voelt zich daar helemaal thuis. Staat leuk toch?





1 opmerking:

Ik vind het altijd leuk om reacties te krijgen op mijn berichtjes. Schroom dus niet om iets achter te laten!